10/13/2015

Lidt om perfektionisme og karakterer

Jeg har altid tænkt over dette, men har det været vigtigt at fortælle? ALT er vigtigt, uanset i hvilket omfang det er. Vi går i i skole, vi får en uddannelse, vi arbejder, får løn og lever lykkeligt. Sandt? Vi får smidt karakterer i hovedet på os! Vi for fortalt hvad vi dur til og hvad vi skal arbejde på. Men betyder karakterer noget overhovedet. I arbejdsmiljøet vil vi ikke blive bedømt på om hvor mange 12-taller vi har fået, i folkeskolen. Vi vil blive set på, om hvordan vi arbejder, hvordan vi fungererer. Selvfølgelig har karakterer en betydning og en mening. MEN. Behøver vi virkelig at træde på dem der får lave karakterer. I min tid i folkeskolen, var jeg sådan set en der kun fik 00-taller, 02-taller og et enkelt 4-tal og 10-tal i engelsk og dansk. Resten "duede" jeg ikke til. Jeg er så senere hen blevet ekstremt perfektionistisk omkring mit arbejde, resultat og karakter. Uanset hvad jeg laver i skolen, vil jeg havde en form for bedømmelse, der viser hvor henne og hvor godt mit arbejde går og ser ud! Jeg har aldrig kunne bestå matematik prøverne, kun hvis det var en hjemmeopgave og hvis jeg fik meget ( MEGET ) hjælp. Nu får jeg 10-taller og 7-taller og jeg er ekstremt stolt! Og i dansk lander 7-tallerne tit. Jeg elsker at få disse karakterer. Men skal de fortælle os andre, hvordan personen er? Og om personen kan opnå sin drøm. NEVER! ALDRIG! Hvad mener i?

Ingen kommentarer:

Send en kommentar